cengkerik berlagu pilu


Assalamualaikum semuaaaaa~
Salam Satu Malaysiaaaa~

pesanan : hanya madah tanpa makna tersurat tapi tersirat masih berselirat. hahahahaha.


_____________________________________________________________________________


waktu itu
pantas berlari
laju berlalu
kejar dicicir
lelah tersungkur

waktu itu
aku dilambung bergunung gumbira
aku disimbah berbalang senyum
aku ditabur berbukit kata sakti
aku rindu
aku cuma rindu
aku ingin dirindui
dan terus merindui

namun waktu itu pantas berlari
seakan lupa aku hanya berkaki
tiada tenaga mengejar
tiada kuasa menghenti

mungkin itu hanya sekadar cekerama di pentas dunia
penuh pelangi sakti yang datang dan hilang
datang dan hilang
datang dan hilang
datang dan .........

aku hanya mampu tersenyum sebalik duka
aku hanya mampu tertawa sebalik luka
aku hanya mampu ..........

mungkin ini balasan untuk
aku meragui
aku menolak
aku melukakan
aku menyakitkan
maafkan aku. tolong, maafkan aku

dan bila waktu itu kembali
walau dalam mimpi
aku tetap berjanji
akan aku hayati
akan aku hargai
akan aku sayangi
akan aku cintai
selama-nya mungkin.


 biarkan cahaya mentari pergi di kala senja
kerana rembulan jadi pengganti
sehingga jodoh kita bertemu lagi

Subhanallah,
Ya Allah, 
jangan biarkan aku alpa 
jangan biarkan aku leka
Ya Allah
sesungguh-nya hanya Kau yang Maha Mengetahui

KENANGAN bukan untuk dilupakan tapi untuk dijadikan PENGAJARAN

Comments

Popular posts from this blog

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang