perkataan


assalamualaikum..
salam bahagia buat para pembaca sekalian.. semoga hari-mu penuh dengan keberkatan..
topik kali ini telah acap kali dibincangkan.. 
topik kali in juga ada kaitan-nya dengan post eeuuwww...

can you spell it properly..??
what..??

kenapa erk.. sekarang erk.. mereka terlalu kretif dan berinovatif untuk mengubah perkataan..

contoh-nya : 
saya - saia
tidur - titow
lah - lha
kita - titew
boleh - bleyh
sombong - combonk
sikit -cikeyt
sayang - cyunk

dah pelbagai-lah lagi.. kalau aku senarai-kan semua memang tak-lah.. okay.. sometimes aku guna juga word yang macam ini.. tapi yang pelik kenapa "saia"?? "bleyh"?? dari senang-senang nak mengeja jadi susah pulak.. nak menyebut pon tergeliat lidah aku..

mengikut kajian aku mereka suka sangat tambah huruf 'Y'.. kadang-kadang english word pon mereka putar belitkan.. contoh "cowwy"?? ".. macam-macam.. kalau nak survey perkataan yang pepelik lagi klik bUdAKnaKaL

satu lagi mereka yang suka sangat tekan CAPS LOCK or SHIFT

contoh :
bAgaI BULan dEngAn BinTaNG..

adoiyaiii... rajin bebenar mereka nak menaik sedemikian rupa.. yang senang disusahkan.. yang susah nak doubletriple susah pulak.. sabar je-lah..

okay mata dah mengantuk.. dan takde modal nak taip ape.. so the end..

quote takde kaitan dengan post
sekian, terima kasih..



Comments

GKA said…
GKA jugak tak pandai short from or perkataan pelik2

Popular posts from this blog

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.