- title : kecemasan -



as'salam..
tadi pepagi dalam pukul lapan lebih.. ibuku, merangkap nurse nak amik darah kat tangan aku.. aku pon dengan muke tak basuh, mamai, pergilah dengan rela hati.. mule-mule time cocok tue okay je.. time nak sedut darahnya aku pejam mata tetibe dunia aku jadi gelap..  then selepas beberapa seketika, aku sedar dalam pakuan ibuku.. then dah pusing2... kasi respond sikit.. tetiba dunia jadi gelap gelita semula.. 


okay fine aku pengsan due kali.. 
muke aku dah pucat macam ade penyakit albino.. then ibuku tekad nak bawak aku pegi hospital.. dengan seluar tido kotak2, baju ntah ape2, rambut serabai gerak je.. fuuyooo masook ER.!! first time, korang ade..? korang pernah..? naik wheelchair lagi tuu... jelez menantu usop wilcha.. then dalam tue ade ramai doktor.. boleh pula mereka kerumun aku.. sakit pengsan je kot.. seramai enam orang doktor (pelatih barangkali).. sorang amik blood pressure, sorang amik darah, sorang cocok masukkan air.. nasib baik doktor cine tuu comel2 belake.. 


dah masok air, wait kat wad PEMERHATIAN for five hours.. then ibuku fed up, pegi jumpa staff mereka tanyekan tentang result darah aku.. ibuku dengan paksarela kehulu kehilir mencari konklusi.. then ade staff bagitau sampel darah yang doktor tue beriya-iya amik tak dihantar ke makmal pon.. PERRGGHH..!! five hours waiting for NOTHING.. siot betul.. then, doktor tue cakap nak amik lagi darah, tapi ibuku kate "TAK PAYAH...." panggil doktor.. check nadi sikit, dah cabut jarum air.. "BBAALLIIKK".. nasib baik sempat balik tengok MARIMAR..

kesian ibuku.. tak pasal-pasal kene tunggu, risau segala bagai.. dahlah petang kene kerja lagi.. pengalaman yang tak mungkin dapat aku lupakan.. =_="



Comments

Popular posts from this blog

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.