hipokrasi bukan hippopotamus


Hipokrit : membawa maksud seseorang yang mengutarakan kepercayaan atau pendapat yang bukan pegangannya sendiri.

Hipokrasi : perbuatan mengutarakan kepercayaan atau pendapat yang bukan pegangannya sendiri, falseness atau kepalsuan, kepura-puraan.

ni gua copy kat belog orang lain. 145 belog gua jelajah semua bagitau benda yang sama. gua syak kami saling membancuh kopi. takde kaitan. okay. abaikan.

gua rasa selama ni gua menyalah tafsir maksud menatang hipokrit ni. gua samakan dengan 'talam dua muka'. rase macam sama je. talam dua muka macam depan cakap lain, belakang cakap lain. waittt!. so sama je-lah kan. ahhhh layan-kan je-lah.

gua ade je kawan-kawan yang perangai macam ni. tapi tak ketara, jadi masih boleh dimaafkan. dan sebenar-nye gua pon kekadang hipokrit jugak. i'm realize that. ahakks.

bila gua bertalam dua muka.
lets say if i hate someone or dislike someone. gua takkan bulat-bulat tolak orang yang gua tak suka tu. so gua bertalam muka, tetap kawan dengan orang yang gua tak suka. dan kenal lebih lanjut. tak paham? harap paham.

bila kita tak suka seseorang jangan tunjuk kita tak suka dia. yee memang macam hipokrit. tapi tak salah kalau kita kenal hati budi dia dan cari tahu sebab dia jadi macam tu. 
gua ade je kengkawan yang gua tak suka. tapi lepas kenal dan kenal dan rapat perasaan benci dan tak suka tu boleh hilang sebab dah KENAL. bila dah kenal dah tahu perangai secara otomatik gua bleh terima perangai seseorang itu dan terus berkawan dengan beliau. cuba-lah try test uji dan kaji. tak rugi pon. sakit hati sikit je. boleh hilang.

akan tetapi, kalau dah kenal dan rapat tapi perangai dah tahap setan tanpa sebab yang boleh dimaafkan tu lain kes-lah ann. tapi boleh belajar maafkan orang walaupun rasa nak bunuh diri ann. ahakks.


berlajar terima diri sendiri dan orang lain untuk elakkan bermasam muka, tarik muka, dan persengketaan berterusan. but all this pendapat gua dan cara gua. segala bantahan boleh dikemukakan. no problemo. akhir kalam, sekian terima kasih daun pudina.


Comments

Popular posts from this blog

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang