antara sampah dan menyampah


tutup mata dengar kau
tutup telinga nampak kau
tutup mulut?

kau cipta batas kau.
kau redah batas orang.
kau fikir kau siapa?
kau fikir kau mulia?
kau fikir kau hebat?
kau fikir kau sorang.

aku rela diamkan
tapi aku nampak.
tapi aku dengar.

mungkin salah aku mendiamkan.
atau kau tak pernah tahu erti senyap.

aku menyampah!

kecelakaan apakah yang membuatkan aku menyampah.
menyampah dekat kau yang selalu cari silap orang lain.
menyampah dekat kau yang selalu sorok silap kau.
menyampah dekat kau yang pandang serong orang lain.
menyampah dekat kau yang kata lain buat lain.
menyampah dekat kau yang tak amik peduli perasaan orang lain.
menyampah dekat kau yang menabik dada pijak orang.
menyampah dekat kau yang sangat amat menyampah.

aku menyampah!

 what the fox say ?!




sampah ?


Comments

Popular posts from this blog

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang