teroka jalan dusun di kota singa (Singapore Trip)


Assalamualaikum,

haritu aku ade pegi jalan-jalan. aku jalan-jalan pegi Singapore. gila excited sebab first time pegi Singapore. unplanned trip yang AWESOME. aku pergi dengan kawan. asalnye aku teman die cari barang, tapi akhir-nye aku jadi tourist guide aku yang shopping. ahakks.

perjalanan bermula dari gua naik bus dari pangsapuri taman tasek utama. FYI, alone. sebelom mentari terbit lagi gua dah tercongok kat bus stop sebab bus ke JB pukul lapan. nasib baik lepas berape minit ade auntie teman. sebelum auntie tu datang ade satu lori batu bata berhenti kat seberang, dan driver-nye turun dan membuat aksi mencurigakan. gua memang tekad time tu kalau die datang dekat gua cabut laju-laju, tak kesahlah trip ke Singapore tu. lepas auntie tu datang die nampak that man, pastu terus die telefon polis. thumb ups for that auntie [-_-]b

pengajaran disini 'You Never Walk Alone !' ahakks.


dah sampai Melaka Sentral naik bus Delima ni bergerak ke Johor Bahru. dan aku habiskan masa dalam bas dengan tidur yang lena. set dua untuk aku sorang, gila tak lena tidur. dah sampai Larkin, tunggu kawan aku dan terus bergerak ke Singapore. plan gerak ke Orchard Road.


here we go, sampai pon. lepas naik bus, dan bus, dan bus. lepas imgresen. naik MRT dalam tempoh masa yang lama. bile transit dari Malysia ke Singapore aku rase semua rushing. dan pengajaran disini. 'Think Fast, Act Fast'. dan sampai pon akhirnya. disebabkan nak Krismas, sini agak meriah dan banyak sale.



trade mark ION yang mesti amik gambar bersama. 




jalan-jalan kat shopping mall (tak ingat name shopping mall) masuk kedai Marks & Spencer. kedai baju sebenarnye tapi ade jual chocolate. awesome tak? gila sweet annnnn. disebabkan packaging die comel, aku terbeli beberapa jenis chocolate. tiga jenis chocolate, SGD14. Y U SO CUTE !



ini souvenir untuk housemates. hasil perkongsian mata wang dollar Singapore dengan tourist guide aku. dapatlah sorang selai. tiga helai, SGD10 jewww. asal-nye nak beli unntuk diri sendiri je, tapi dah kawan aku hulur duit untuk belikan diaorang, uolls so lucky yawww!


antara satu perhentian MRT. konsep Jurong Bird Park. cantik. ini dalam perjalanan pulang.


kemudian pulang-lah kami ke negara asal kami. disebabkan kebulur nak mati kami singgah kat City Square, JB. pergi food court die yang canggih dan makan. dasyat CS sekarang. dulu zaman sekolah pergi biase-biase je, sekarang kemain. nak beli makanan pon pakai card jahhh. Dapur Kita nama food court-nye. tapi memang aku suka gila dengan environment-nye. dapur terbuka, luas, kemas and nice.


always right!

malas nak balik Melaka haritu jugak. so over night kat station bus Larkin. memang boring tapi best. sebab jumpe manusia-manusia yang best. BTW, aku suka memerhati orang, lepak bus station pon perkara biasa untuk aku. that's cool for me. dapat tengok gelagat pelbagai jenis manusia.


sementara mengisi masa lapang aku lepak kat Warisan Kopitiam. sambil tengok game bole. tak ingat team mane yang lawan. main layan je. sesambil tu ade jugak bebangla ni ajak berbual. baik diaorang ni. ade salah sorang duduk depan aku sambil potong limau kasturi. kitaorang berbual pasal hikmah ade anak perempuan, adat orang Melayu dan kisah mamat-mamat yang malas buat kerja rumah.


thanks a lot to mamat ni yang jadi unofficial tourist guide. terima kasih jugak sebab ajak aku jenjalan Singapore (sebenarnye random ajak, aku je menggedik nak follow). very awesome memories to be remembered. ecceewahh gituwww. next time jalan Sentosa ke, Marina Bay ke. ahakks.



by the way, seriously i'm really really fall in LOVE with Marks&Spencer's chocolate! 
and and and PORTER bag. in wish list : any PORTER BAG !

sedap baqq hanggg!





Comments

Popular posts from this blog

Mubala, Peragas, Ketipang, Jagindas, Sujama, Karambit.

Ayahnda

Ke Pulau Ke Kita #RoadToPenang